Evakuační seznam v CYGNUSu

Jsou funkce a nástroje, které jsou zcela nepostradatelné, přestože všichni doufáme, že je nikdy nebudeme potřebovat. Jedním z nich je Evakuační seznam - nový nástroj, o který jsme pro vás vylepšili CYGNUS.

Co vám tento nový nástroj přinese?

Jsou situace, kdy je potřeba jednat mimořádně rychle a bezchybně. Budou-li to mimořádné okolnosti vyžadovat, vy budete díky této novince vždy připraveni. Evakuační seznam v CYGNUSu je nástroj, který vám v krizové situaci poskytne klíčové informace o přítomnosti klientů a zaměstnanců ve vašem zařízení a pomůže vám i záchranným složkám udržet přehled o evakuovaných osobách. Tím vám pomůže urychlit případnou evakuaci vašeho zařízení a především usnadní kooperaci mezi všemi, kdo se na ní podílejí.

Jak to funguje?


1. Vygenerujte tiskovou sestavu

Administrátor má nyní možnost v CYGNUSu vygenerovat speciální tiskovou sestavu, která obsahuje unikátní QR kód. Doporučujeme vám tento dokument vygenerovat, vytisknout a uchovat například v trezoru, nebo na jiném bezpečném místě, kam nemá přístup nikdo nepovolaný.


2. Načtěte evakuační seznam

V případě mimořádných okolností, které vyžadují evakuaci vašeho zařízení, načtěte z dokumentu QR kód mobilním telefonem nebo tabletem. Načtením QR kódu se vám vygeneruje a zobrazí aktuální seznam klientů a zaměstnanců přítomných ve vašem zařízení.

  • Data o přítomnosti klientů se přenášejí z přítomnosti klientů. U každého klienta se zobrazují informace o mobilitě klienta.

  • Data o přítomnosti zaměstnanců se přenášejí z docházkové čtečky. V případě, že nepoužíváte docházkovou čtečku, se data načítají z plánu směn. Jsou-li v CYGNUSu u jednotlivých zaměstnanců uvedená jejich telefonní čísla, zobrazí se také v evakuačním seznamu.

3. Evidujte evakuované osoby

Během evakuace odškrtávejte přímo v mobilním telefonu nebo tabletu všechny osoby, které jsou již bezpečně evakuované. Jakmile se podaří evakuovat všechny osoby na daném oddělení nebo patře, seznam se pro přehlednost automaticky sbalí a označí zelenou barvou.

Evakuační seznam přítomných klientů a zaměstnanců ve vašem zařízení není veřejný a není dostupný žádným jiným způsobem, než je načtení QR kódu z vámi vygenerované tiskové sestavy. K zobrazení seznamu následně není nutné heslo ani přihlášení do CYGNUSu - zejména proto, aby jej mohli co nejrychleji načíst také zástupci záchranných složek. Z tohoto důvodu je pro maximální zabezpečení citlivých údajů jakékoli vygenerování seznamu i jeho použití přísně monitorováno a ihned hlášeno administrátorovi.

Jak správně vygenerovat evakuační seznam a jak s ním pracovat, se dozvíte v naší online nápovědě:

Hlavní výhody:

Okamžitá aktualizace

Data o evakuovaných osobách se průběžně synchronizují a jsou tak neustále aktuální. Seznam tedy můžete otevřít elektronicky i na několika zařízeních souběžně. Díky tomu může na evakuaci přímo s hasiči efektivně spolupracovat více lidí.

Ukládání dat

Informace o evakuovaných osobách nejsou vázané na konkrétní mobilní telefon ani počítač. Pokud byste tedy museli z jakéhokoli důvodu seznam opětovně načíst, např. z důvodu krátkodobého výpadku připojení k internetu, o zadané údaje tím nepřijdete.

Důležité informace

U každého klienta jsou přímo v seznamu uvedené ikony s informacemi, které jsou potřebné při krizové situaci (mobilita). U zaměstnanců jsou uvedená tel. čísla.

Harmonogram projektu

Vydáno: únor 2024